Мэта: фарміраванне ў вучняў здольнасці выбара сферы прафесійнай дзейнасці, якая аптымальна адпавядала б індывідуальным асаблівасцям і з улікам сацыякультурнай і эканамічнай сітуацыі ва ўмовах сучаснага грамадства ў Рэспубліцы Беларусь.
Задачы:
працягнуць дзейнасць створанай сістэмы прафарыентацыйнай работы, накіраванай на прафесійнае самавызначэнне праз урочную і пазаўрочную дзейнасць, а таксама сумесную дзейнасць вучняў з соцыумам;
стварыць умовы для прафесійнага самавызначэння вучняў і садзейнічаць у фарміраванні гатоўнасці старшакласнікаў да прафесійнай дзейнасці, якая мае грамадскую значнасць і каштоўнасць, здольнасці да свядомага выбару прафесій і самарэалізацыі;
павысіць інфарміраванасць вучняў аб асноўных прафесіях, па якіх назіраецца значны дэфіцыт кадраў у Рэспубліцы Беларусь на прадпрыемствах і ў арганізацыях Зэльвенскага раёна.
№ |
Змест дзейнасці |
Тэрмін выканання |
Адказны |
1. Арганізацыйная і інфармацыйна-аналітычная работа |
|||
1 |
Вывучэнне педагагічнымі работнікамі нарматыўна-прававых актаў у сферы адукацыі, занятасці і сацыяльнага забеспячэння, накіраваных на ўдасканальванне работы па прафесійнаму самавызначэнню падлеткаў |
2 разы на год |
кіраўніцтва школы |
2 |
Аналіз працаўладкавання і паступлення ў навучальныя ўстановы выпускнікоў |
жнівень |
кл.кіраўнікі |
3 |
Правядзенне анкетавання сярод вучняў выпускных класаў з мэтай выяўлення іх прафесійных намераў |
кастрычнік, красавік |
кл.кіраўнікі |
4 |
Аналіз работы па прафарыентацыі з вучнямі і іх бацькамі |
1 раз у паўгоддзе |
кл.кіраўнікі |
5 |
Семінар з класнымі кіраўнікамі “Выбар прафесіі вучнямі — прыярытэтны накірунак дзейнасці ўстановы адукацыі” |
люты |
кіраўніцтва школы |
6 |
Правядзенне тыдня прафарыентацыі (па асобным плане) |
люты |
Наруш В.М. |
7 |
Абнаўленне матэрыялу ў кабінетах выпускных класаў па прафарыентацыі і сістэматычнае забеспячэнне яго актуальнай інфармацыяй |
|
кл.кіраўнікі |
2. Узаемадзеянне з зацікаўленымі ведамствамі |
|||
1 |
Правядзенне экскурсій на прадпрыемствы і арганізацыі раёна, вобласці: - Шклозавод “Неман”; - Зэльвенскі ГРЭС; - “Дзівалайн” г.п.Зэльва; - Ветэрынарная лабараторыя г.п.Зэльва; - “Аграпрамбанк” г.п.Зэльва; - Вайсковая часць 33933 г.Слонім; - Аграсядзіба “Альхова”; - Жыровіцкі аграрны каледж; - Папяровая фабрыка “Альбярцін”; - Чыгуначная станцыя г.п.Зэльва; - Фермерская гаспадарка “Верас”; - Выратавальная станцыя АСВОД г.п.Зэльва. |
на працягу года |
кл.кіраўнікі |
2 |
Наведванне вучнямі вучэбных устаноў |
на працягу года |
кл.кіраўнікі |
3 |
Удзел выпускнікоў у акцыях і мерапрыемствах |
на працягу года |
кл.кіраўнікі |
3. Арганізацыя работы з бацькоўскай грамадскасцю |
|||
1 |
Прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў прафарыентацыйнай рабоце ўстановы адукацыі з вучнямі |
на працягу года |
кіраўніцтва школы, кл.кіраўнікі |
2 |
Класныя бацькоўскія сходы прафарыентацыйнай тэматыкі “Прафарыентацыйная работа- прыярытэтны накірунак работы ўстановы адукацыі” |
3 чвэрць |
кл.кіраўнікі |
3 |
Індывідуальныя кансультацыі для бацькоў па пытаннях прафарыентацыі |
на працягу года |
кіраўніцтва школы, педагог сацыяльны Сасноўская Г.І. |
4 |
Размяшчэнне інфармацыі па прафарыентацыі на сайце ўстановы адукацыі |
на працягу года |
Наруш В.М., Жоглік А.В. |
4. Арганізацыя работы з вучнямі |
|||
1 |
Трэцяя школьная субота—ПРАФАРЫЕНТАЦЫЙНАЯ: - Прафесійны марафон “Я з прафесіяй на ты” (сустрэча з людзьмі, якія дасягнулі значных вынікаў у прафесійнай дзейнасці) - “Я і свет прафесій: як зрабіць свой выбар”. - “Хвала рукам, што пахнуць хлебам!” - “Чалавек справы” (з запрашэннем індывідуальных прадпрымальнікаў) - “Чалавек працы” (з запрашэннем працаўнікоў мясцовай гаспадаркі) - Тыдзень прафарыентацыі (па асобным плане) - “У свеце новых прафесій” - “Ад зацікаўленасці да прафесіі” (з удзелам бацькоў непаўналетніх) - Дарогі, якія мы выбіраем |
верасень
кастрычнік
лістапад
снежань
студзень
люты сакавік красавік
май |
класныя кіраўнікі згодна графіка дзяжурства па школе ў шосты школьны дзень |
2 |
Выкарыстанне пакета псіхадыягнастычных методык “Профіль” для вывучэння асаблівасцей асобы вучняў |
на працягу года |
кл.кіраўнікі |
3 |
Удзел вучняў 8-11 класаў у раённых і школьных прафарыентацыйных мерапрыемствах. |
на працягу года |
кл.кіраўнікі |
4 |
Правядзенне гасцявых урокаў: прафарыентацыйныя сустрэчы з прадстаўнікамі прадпрыемстваў і арганізацый |
на працягу года |
кл.кіраўнікі |
5 |
Арганізацыя факультатыўнага занятка “Маё прафесійнае будучае” |
жнівень |
кіраўніцтва школы, Грышкевіч В.Р. |
6 |
Інфарміраванне вучняў ва ўзросце ад 14 да 18 гадоў аб арганізацыі часовага працаўладкавання ў свабодны ад вучобы час |
красавік-чэрвень |
кіраўніцтва школы, кл.кіраўнікі |
7 |
Забеспячэнне ўдзелу вучняў школы ў рабоце на прышкольным участку |
май-кастрычнік |
загадчык участка Рудая Л.Ч., кл.кіраўнікі |
8 |
Пашырэнне ведаў вучняў аб новых прафесіях настаўнікамі-прадметнікамі на ўроках |
на працягу года |
настаўнікі-прадметнікі |